ΔΥΣΠΡΑΞΙΑ

Υπάρχουν παιδιά που δυσκολεύονται να οργανώσουν τις κινήσεις τους και να τις κάνουν πράξη.
Η ικανότητα αυτή περιλαμβάνει τρία στάδια:
1)ΙΔΕΑΣΜΟΣ
Είναι η γνώση για το τι πρέπει να εκτελέσουμε.
2)ΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Η ικανότητα να σχεδιάσουμε και να οργανώσουμε τις κινήσεις που απαιτούνται.
3)ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Η πραγματοποίηση των κινήσεων με μια αρμονική συνέχεια, με καλό κινητικό συντονισμό.
ΔΥΣΠΡΑΞΙΑ είναι  διαταραχή της ικανότητας εκτέλεσης μιας δεξιότητας ,οι πιο συνηθισμένες 
μορφές είναι :
Aναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού.
Αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
Κινητική δυσπραξία σημαίνει δυσκολίες στην εκτέλεση τυπικών κινητικών, διαταραχή στην ποιότητα της κίνησης και στον συντονισμό. Έχουν φυσιολογική νοημοσύνη αλλά δυσκολεύονται στον προγραμματισμό της κίνησης,δυσκολεύονται έντονα στην συμμετοχή σε ομαδικά παιχνίδια .
Σε μικρή ηλικία παρατηρείται καθυστέρηση στην κατάκτηση κινητικών σταθμών ή παράλειψη σταθμών πχ περπατάνε πριν μπουσουλήσουν. Παρατηρείται αργή γλωσσική ανάπτυξη,καθυστέρηση στο να ανεξαρτητοποιηθούν στην τουαλέτα,διατροφικές εμμονές με φαγητά ή αποφυγή,δυσκολίες στον ύπνο,δυσκολίες στα κατασκευαστικά παιχνίδια,στα παιχνίδια ισορροπίας ,σκαρφάλωμα, παιχνίδια με την μπάλα.
Σε μεγαλύτερη ηλικία παρατηρούνται δυσκολίες στην αυτοεξυπηρέτηση στο να ντυθεί,να δέσει κορδόνια ,κουμπιά, δυσκολίες στην γραφή,στην χρήση μολυβιού,ψαλιδιού,στον οπτικό-κινητικό συντονισμό,λάθος χειρισμός των παιχνιδιών όπως να τα σπρώχνει,να τα βάζει  στην σειρά ή γύρω-γύρω.
Τα παιδιά με δυσπραξία δυσκολεύονται:
ΠΑΙΧΝΙΔΙ
1)Συναρμολόγιση,πάζλ
2)Χρωματισμός εντός πλαισίου, κόψιμο με ψαλίδι,σχεδιαμός
3)Παιχνίδια με μπάλα
4)Ομαδικά κινητικά παιχνίδια
5)Παιχνίδια παιδικής χαράς.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ
1)Διαταραγμένη εικόνα σώματος
2)Καθυστέρηση στην πλευρίωση
3)Δυσκολίες στην συγκράτηση πληροφοριών
4)Δυσκολίες στον σχηματισμό εννοιών
5)Αργός ρυθμός 
6)Δυσκολία στο να ξεκινήσει κάτι και να το ολοκληρώσει.
7)Αποτελεσματικότητα.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
1)Μειωμένη συγκέντρωση,διάσπαση προσοχής
2)Παρορμητική συμπεριφορά
3)Επιρρεπείς σε ατυχήματα
4)Υπερβολικές συναισθηματικές αντιδράσεις,εκρήξεις θυμού
5)Χαμηλή αυτοεκτίμηση
6)Δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση
Η καθημερινότητα είναι ενοχλητική θα έχει δυσκολίες:
1)Δυσκολία στον συντονισμό κινήσεων
2)Τάση για πτώσεις και ατυχήματα
3)Φτωχός χωρικός προσανατολισμός και αίσθηση κατεύθυνσης
4)Δυσκολίες στο να μάθει κινητικές δεξιότητες
5)Δυσκολίες στην ακολουθία οδηγιών
6)Φτωχή μνήμη

ΘΕΩΝΗ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ
 Εργοθεραπεύτρια 


Σχόλια